Fabia
Fabia
Nova Fabia se nadovezuje na dizajnerske elemente ŠKODA VisionC
  • Markantna, moderna i dinamična
  • Nov, svež concept rešenja unutrašnjosti
  • Šira i niža nego prethodni model
Fabia Combi
Počinjemo tamo, gde drugi staju
  • Prtljažnik bez konkurencije u svojoj klasi
  • Novi sistemi asistencije i infotainment sistemi
  • Snažni i štedljivi motori
Octavia
Octavia
Model idealan za posao i za velike porodice.
  • Prostrani automobil koji se prilagođava Vašim potrebama
  • Praktičan u poslovnim i porodičnim situacijama
  • Idealan je za gradsku vožnju ali i za duga putovanja
Karoq
Karoq
Novitet u klasi kompaktnih SUV vozila
  • Najmodernija tehnika, specijalni režim Offroad
  • Jaki i štedljivi motori TSI i TDI
  • Prvi put digitalna instrument tabla
Kodiaq
Kodiaq
Snažan kao medved
  • Dizajn novog velikog SUV-a marke ŠKODA simbolizuje snagu i sigurnost
  • Veličina, snaga, smisao za porodicu.
  • Predstavljanje u drugoj polovini 2016. godine
Enyaq
Enyaq
Inteligentan, inovativan, intuitivan
Kamiq
Kamiq
Moderan dizajn u kambinaciji sa praktičnim karakteristikama gradskog SUV-a.

ŠKODA Rapid - Tehnologija

ŠKODA RAPID
Tehnologija sa svrhom

Vazdušni jastuci

Glavni zadatak vazdušnih jastuka u vozilima ŠKODA zajedno sa pojasevima da spreči bilo kakav dodir tela sa čvrstim delovima vozila.

Bočni vazdušni jastuci koji su smešteni u predniim sedištima vozača i suvozača efikasno štite karlicu , stomak i grudni koš od udara sa strane.

Vazdušni jastuci za glavu štite zonu bočnih prozora i unutrašnje strukture vozila od prednjeg A-stubića sve do zadnjeg C-stubića. Štiti glavu putnika na prednjim i zadnjim sedištima, i na taj način postižu maksimalnu bezbednost. Vozač je zaštićen čeonim vazdušnim jastukom koji je smešten u volanu a čeoni vazdušni jastuk suvozača (po želji može se isključiti) smešten je u instrument tablu.

U slučaju nezgode upravljačka jedinica aktivira čitav niz operacija koje obezbeđuju kompleksnu zaštitu putnika i na taj način sprečavaju dalju štetu.

Prilikom nezgode odmah dolazi do:

  • otključavanja centralne brave,
  • isključenja odabranih elektro vodova,
  • paljenja unutrašnjeg osvetljenja,
  • isključenja pumpe za gorivo i prekida dovoda goriva iz rezervoara,
  • aktiviranja upozoravajućih svetala.

Isofiks držači

Držači Isofiks formiraju čvrtsu vezu između dečijeg sedišta i karoserije vozila, što je važno prilikom udarca. Takođe omogućavaju jednostavnu montažu dečijeg sedišta u vozilo.

U prtljažniku su držači, koje je moguće upotrebiti sa sistemom TopTether. On omogućava rotaciju dečijeg sedišta oko ose fiksiranja (držača Isofiks). U slučaju nezgode usporava pomeranje deteta unapred. TopTether je dodatni način učvršćenja za sistem Isofiks.

Bezbednosna konstrukcija karoserije

Kvalitetna i čvrsta konstrukcija karoserije je osnova bezbednosti za sve tipove nezgoda. Korišćenjem veoma čvrstih metarijala postignuta je otpornost skeleta. Pre svega radi se prostoru za putnike gde su dozvoljene samo minimalne deformacije karoserije.

Prednja i zadnja strana vozila obezbeđuje maksimalno upijanje energije prilikom udarca. Specijalni držači motora onemogućavaju njegom prodor u prostor za putnike. U slučaju jakih udaraca motor se pomera ispod prostora za putnike i na taj način nikoga ne ugrožava.

Konstrukcija letve volana ograničava pomeranje volana ka vozaču u slučaju čeonog udarca. Položaj popučica je takav da se pri udarcu uvlače, čime se smanjuje rizik od povrede noga vozača.

Treptanje stop svetala

Prilikom naglog kočenja pri brzinama iznad 60 km/h počinju stop svetla automatski da trepću. Kada se vozilo zaustavi, prestaju da trepću i pale se sva četiri upozoravajuća svetla. Kad krenete, dovoljno je sva četiri ručno isključiti.

Ovaj detalj smanjuje rizik sudara od pozadi, naročito kada sustižete kolonu vozila ili prilikom svakog naglog kočenja.

Držač svetlosnog prsluka

Zbog toga što ŠKODA u svojim vozilima koristi "simply clever" rešenja, pod tim se podrazumeva i držač za svetlosni prsluk. Rešenje je jednostavno a istovremeno pametno. U slučaju kvara ili nezgode odmah je pri ruci a ne ometa Vas svojom jarkom bojom.

Prostori za odlaganje - simply clever

Vozila ŠKODA su u duhu slogana "simply clever" pripremljena za odlaganje raznih predmeta svih veličina. Ispred suvozača je prostrana kaseta za odlaganje, na srednjoj konzoli naći ćete dva držača za piće i pregrade za sitnice. Praktični držači u prednjim vratima imaju i držače za flaše od 1,5 l. Pametni detalj u unutrašnjost je i korpa za otpatke u vratima koja se može po želji naručiti.

Tu su i kasete za odlaganje u zadnjim vratima sa držačima za flaše 0,5 l i držači za pića između prednjih sedišta. Zatim:

  • držač za naočare u konzoli plafona (standard od verzije Ambition),
  • naslon za ruku između prednjih sedišta sa prostorom za odlaganje (standard za Elegance, po želji i za Active i Ambition),
  • mreže za odlaganje na unutrašnjim stranama naslona prednjih sedišta (po želji za Ambition i Elegance),
  • držač multimedija (po želji za Ambition i Elegance),
  • držači za piće u zadnjem naslonu za ruku (po želji).

Dnevno svetlo

ŠKODA Rapid ima dnevna svetla elegantno integrisana u glavne farove, što je pomoglo da se sačuvaju čiste linije vozila. Za dnevna svetla koriste se sijalice sa dva vlakna H15 12V 15/55 W koje su smeštene u reflektore dugih svetala. Jače vlakno snage 55W namenjeno je za duge farove a slabije od 15W za dnevna svetla.​

Halogeni farovi

Osvetljenje vozila ŠKODA Rapid obezbeđuju napred farovi sa tri komore i sa integrisanim dnevnim svetlom. Reflektori za kratka svetla su na spoljašnjoj strani i koriste halogene sijalice H7/55 W. Reflektori ka sredini sadrže sijalicu sa dva vlakna H15 12V 15/55 W, gde je jače vlakno 55W namenjeno za dugo svetlo a slabije 15W za dnevna svetla. Najmanji refletori su za migavce.

Svetla za maglu sa Corner funkcijom

Corner funkcija maglenki je idealna za vožnju po gradu. U nepreglednim funkcijama maglenke osvetljavaju prostor kada se vozač sprema da skrene. Takođe, veoma je korisna prilikom parkiranja, kada postoji opasnost od oštećenja karoserije ili točkova o visoke ivičnjake. Maglenke takođe dobro osvetljavaju prostor pored vozila prilikom okretanja.

Corner funkcija se bazira na automatskom paljenju desnog ili levog svetla za maglu. Na taj način se osvetljava široki prostor na strani vozila od -30° do +60° od središnje ose i vertikalni ugao od 0° do -10°.

Funkcija se aktivira prilikom malih brzina do 40 km/h.

Radio uređaji ŠKODA, ulaz Aux-in i druge zanimljive funkcije

Auto radija ŠKODA imaju originalni dizajn koji se slaže uz instrument tablu.

Veza sa mrežom za prenos podataka omogućava da uređaj funkcioniše zajedno sa ostalim sistemima vozila. Zbog toga na displeju možete videti rad parking senzora ili klimatizacijE Climatronic.

Jedna od zanimljivih funkcija je i prilagođavanje jačina zvuka brzini vozila. U vožnji po autoputu, jačina zvuka se automatski povećava a kada usporite vraća se na prvobitni nivo. Radio uređaji ŠKODA omogućavaju vezu sa eksternim izvorima zvuka, na primer MP3 plejer, pomoću audioulaza (3,5mm jack).

Priprema za telefon GSM II

Priprema za telefon GSM spojena sa mobilnim telefonom pomoću bežične tehnologije Bluetooth ili preko adaptera za telefon, pruža komforno i bezbedno telefoniranje u vožnji.

Na displeju Maxi DOT ili na touch ekranu autoradija, moguće je pregledati spisak primljenih ili propuštenih poziva. Kontakte i brojeve telefona moguće je birati iz internog spiska u koji će se automatski iskopirati iz mobilnog telefona uvek kada ga spojite sa vozilom.

Bluetooth jedinica omogućava audiostreaming pomoću profila A2DP i može istovremeno da održava dve Bluetooth veze, gde jedna veza služi za telefoniranje a druga za slušanje muzike sa ekternog uređaja koji ima Bluetooth.

Ceo sistem je moguće kontrolisati glasom, kontrola Maxi DOTa na desnoj ručici ispod volana, dugmićima na volanu ili preko touch displeja audiosistema.

Klima uređaj Climatronic

Zahvaljujući elektronskom klima uređaju Climatronic putnici će uživati u komforu automatskog održavanja temperature u interijeru. Climatronic je opremljen senzorima i mehanizmima, koji prate i podešavaju temparaturu, smer i brzinu strujanja vazduha u unutrašnjost vozila.

Climatronic takođe može da kompenzuje sunčevo zračenje pojačanim hlađenjem, tako da razliku u temparaturi ne mora da reguliše vozači. Vozila sa klima uređajem Climatronic su standardno opremljena sa filterom za polen i prašinu.

Prtljažni prostor

Prtljažnik prostor odlikuje se zapreminom od 550 litara, koji je moguće povećati na 1490 litara obaranjem sedišta.

Na desnoj strani petih vrata smeštena je ručica radi lakšeg zatvaranja. Ispod poda prtljažnika nalazi se dodatni prostor koji može da se koristi za rezervni točak. Svakodnevnu upotrebu prtljažnika će Vam olakšati paket za prtljažnik, koji sadrži kuke za kačenje torbi, kasete za odlaganje iznad zadnjih blatobrana i mreže za fiksiranje sitnih predmeta.

Podrazumeva se i zadnja polica prtljažnika, alke za fiksiranje i osvetljenje.

Patosnica za prtljažnik sa dva lica

Veličina i pristupnost prtljažniku modela Rapid prosto mami da se što češće koristi.

Da bi bilo uvek sve spremno, možete naručiti patosnicu za prtljažnik sa dva lica.

Sa jedne strane slaže se sa tapacirungom okolnog prostora u prtljažniku a sa druge strane je vodootporna, lako periva površina.

Paket za prtljažni prostor

Izuzetna prostranost prtljažnog prostora je veliki plus modela Rapid. Upotrebnu vrednost po želji kupca povećava paket za prtljažnik, koji sadrži niz praktičnih detalja:

  • Na bokovima su fiksne kukice za kačenje torbi, koje se ovako neće pomerati tokom vožnje.
  • Prostor iznad zadnjih blatobrana iskorišćen je za kasete za odlaganje, koje omogućavaju da u njih stavljate sitnice.

Program mreža i kukica za njihovo zatezanje služi da fiksirate stvari koje prevozite. Program mreža se sastoji od dve vertikalne mreže na zadnjoj stranio i na boku i jedna horizontalna mreža na podu. Obe vertikalne mreže su dvostruke i svaka može da primi težinu do 1,5kg.​

Motori

Motori sa direktnim ubrizgavanjem goriva postižu odlične rezultate obrtnog momenta. Upravo zbog toga, ovi motori imaju dovoljno snage u nižim obrtajima, kada se motori koriste najčešće.

U nižim obrtajima motora manja je buka, potrošnja i emisija. Direktno ubrizgavanje omogućava bolje sagorevanje motora i postizanje boljih karakteristika.

U slučaju dizel motora radi se o ubrizgavanju goriva pod visokim pritiskom sistemom common-rail. Filter čvrstih čestica za dizel motore obezbeđuje manje štetne izduvne gasove.​

Menjači

Za petostepene manuelne menjače je karakteristično precizno menjanje brzina uz kratak hod ručice menjača. Jasno odvojene pozicije stepena prenosa omogućavaju komfor u vožnji.

Automatski sedmostepeni menjač DSG (Direct Shift Gearbox) kombinuje pogodnosti mehaničkog menjača i klasičan automatski menjač. DSG je menjač , koji omogućava brzo i precizno menjanje , visok nivo komfora a uz to omogućava postizanje značajne uštede goriva.

Iskorišćenje energije kočenja

Kočenje motorom menja kinetičku energiju (energiju pokretanja) u upotrebljivu električnu energiju. Ona se skuplja u akumulatoru ili odmah troši.

Prilikom kočenja motorom napon na alternatoru je viši od normalnog napona akumulatora (maksimalno 15 V). Alternator tako isporučuje električnu energiju potrošačima i puni akumulator. Tako se štedi gorivo, koje je potrebno za ove aktivnosti.

Prilikom ubrzavanja ili pri ujednačenoj vožnji napon na regulatoru je niži od napona akumulatora (cca 12 V), tako da vozilo troši energiju smeštenu u akumulatoru. Alternator radi u tom režimu manjeg opterećenja i troši manju mehaničku energiju iz radilice motora. Toj nižoj potrošnjio energije se prilagođava i sistem doziranja goriva i dolazi do uštede goriva u automobilu.

Pneumatici sa smanjenim otporom

Jednostavna intervencija koja će smanjiti potrošnju goriva predstavlja upotreba pneumatika sa smanjenim otporom.

Manji otpor postignut je posebnom smešom u proizvodnji gume, dezenom i većim propisanim pritiskom u gumama. Ove osobine utiču i na duži radni vek pneumatika. Zahvaljujući tome nije nužno menjati gume tako često, pa na taj način štedimo džep ali i životnu sredinu.​

Start-Stop sistem

Kada vozilo stoji motor bez potrebe troši gorivo i emituje štetne materije u vazduh. Zbog toga Start-Stop sistem posle zaustavljanja vozila i ispunjenja uslova sistema upravljanja, motor automatski gasi.

Sistem funkcioniše samostalno a za putnike ne znači gubitak na komforu ili sporuje kretanje. Start-Stop sistem se uključuje automatski kada se startuje motor.

Kada vozač zaustavi vozilo, ubaci u ler poziciju, otpusti kvačilo (i ako su ispunjeni još neki uslovi), motor će se sam isključiti. Čim vozač pritisne kvačilo da bi ubacio u brzinu, motor se automatski pali, i sve je spremno za polazak kao da motor nije bio ni gašen. Vozač ovaj sistem može bilo kada isključiti a o tome će ga informisati simbol na instrument tabli.

Senzor za parkiranje

Sistem za signalizaciju udaljenosti od prepreke je dobrodošao u situacijama manevrisanja u ograničenom prostoru. Udaljenost od prepreke se snima sa tri ultrazvučna senzora u zadnjem branilku.

Signalizacija vozaču ne ide samo putem zvučnog signala već i vizuelno na displeju multifunkcionalne mobilne navigacije. Interval između sigala se skraćuje kako se prepreka približava. Na udaljenosti od 30 cm prelazi u neprekidni ton.

Asistent za polazak na uzbrdici

Asistent polaženja na uzbrdici omogućava komforno polaženje bez neželjenog cimanja vozila i bez upotrebe ručne kočnice. Aktivira se automatski kada je nagib kolovoza veći od 5%, i to prilikom polaska napred i nazad.

Ukoliko vozač na uzbrdici skine nogu sa kočnice, asistent će zadržati pritisak u kočnici još 1 do 2 sekunde. U ovom intervalu moguće je pokrenuti vozilo.

Preporučeni stepen prenosa

Odgovarajući stepen prenosa utiče na potrošnju goriva i povećava komfor vožnje. Niži obrtaji motora znače manju potrošnju i tiši rad motora.

Funkcija Preporučeni stepen prenosa, prikazana je na instrument tabli. Uz pomoć simbola preporučuje prebacivanje u višu ili nižu brzinu.

Elektronski sistem stabilizacije - ESP

Elektronski sistem stabilizacije ESP pomaže svim vozačima sa savladaju kritične situacije, u kojima bi vozilo proklizavalo.

Upravljačka jedinica neprestano poredi aktuelne podatke o stanju vozila sa referentnim vrednostima. Ako se podaci ne slažu, upravljačka jedinica šalje komandu za stabilizaciju vozila.

Sistem za stabilizaciju koristi osobine ABS, ASR i nekoliko specijalnih snimača. Zahvaljujući tome se onemogućava proklizavanje i blokiranje točkova. Princip funkcionisanja leži na smanjenju obrtnog momenta motora i kočenju unutrašnjeg (u krivini) zadnjeg ili prednjeg točka prilikom proklizavanja.

ESP vozaču značajno pomaže ali ne može da savlada zakone fizike. ESP može da pomogne dok nije prekoračena granica sila trenja na točkovima koji treba da stabilizuju vozilo.

Antiblok sistem kočnica - ABS

Zadatak ABS-a je da vozilo bude upravljivo i prilikom naglih kočenja. Automobil sa blokiranim točkovima nije moguće upravljati ni na asfaltu niti na klizavoj površini. Sistem ŠKODA ABS radi na principu kontrolisanog puštanja kočnice. Na taj način vozač može da izbegne prepreku.

Sistem se sastoji od tri celine:

  • elektronska upravljačka jedinica
  • senzor obrtaja točkova
  • hidraulički agregat

Elektronska upravljačka jednica neprestano obrađuje podatke koje dobija iz senzora obrtaja točkova. Ako ustanovi da je došlo do naglog kočenja, daje signal hidrauličnom agregatu da kočnicu oslobodi.

Signal senzora se opet menja i upravljačka jedinica prepoznaje da se točak okreće. To znači da može da prenese kočionu silu i senzor daje komandu za kočenje. Takvih ciklusa može biti i 16 u sekundi.

Elektronska blokada diferencijala - EDS

U situacijama kada je pola kolovozne trake prekriveno ledom a druga polovina je suva, shvatićete čemu služi funkcija elektronske blokade diferencijala EDS. Ona radi sa elementima sistema ABS i čini njegovu dopunu.

Elektronska upravljačka jedinica neprestano iz ABS-a prima informacije o pogonskim točkovima. Ako zabeleži proklizavanje jednog točka, prikočiće ga tako da se brzine ujednače. Na taj način prenosi se više energije na točak koji ne proklizava i na taj načuin prenosi veću pogonsku silu.

Prednosti EDS se vide pre svega prilikom polaženja, ubrzanja ili u vožnju uz brdo na kolovozu sa različitim podlogama pod točkovima.

Sistem protim proklizavanja - ASR

Proklizavanje točkova je nepotrebna potrošnja energije jer nema efekta. Na suvoj podlozi opterećuje pogonski lanac i gume a na klizavoj podlozi predstavlja nepotrebnu potrošnju goriva.

Sistem protiv proklizavanja ASR automatski reguliše proklizavanje prilikom polaženja ili ubrzavanja. Njegov sistem je da omogući upravljivost vozila i prenos pogonske sile sa točkova na kolovoz. Na taj način povećava upravljivost vozila i snižava potrošnju goriva.

Snimač obrtaja točkova zajedno sa sistemom ABS prati pogonske točkove. Upravljačka jednica poredi obrtaje sa obrtajima zadnje osovine. Ako dođe do proklizavanja, upravljačka jedinica podešava obrtaje točka koji proklizava. Na taj način obnavljaju se njegove pogonske osobine i vozilo može nastaviti put i na klizavom terenu.​

Mehanički kočioni asistent (MBA) i hidraulički kočioni asistent (HBA)

Veliki broj vozača u kritičnim situacijama ne koči sa dovoljnim intenzitetom i na taj način smanjuju svoje šanse da na vreme zaustave vozilo. Zbog toga vozila ŠKODA imaju u standardnoj opremi mehaničkog kočionog asistenta (MBA), ili hidrauličkog kočionog asistenta (HBA).

Mehanički servo prepoznaje naglo kočenje prema nivou pritiska u kočionom sistemu. Na osnovu ovoga menja unutrašnji režim serva, koji pojačava kočioni efekat.

Hidraulički kočioni asistent koristi hidrauličnu pumpu da poveća silu kočenja. Do njenog uključenja dolazi usled prekoračenja određene granice pritiska u kočionom sistemu.

Mehanički kočioni asistent moguće je koristiti u automobilima koji su opremljeni ABS-om, dok hidraulički sistem koriste vozila opremljena sistemom stabilizacije ESP.​