Fabia
Fabia
Nova Fabia se nadovezuje na dizajnerske elemente ŠKODA VisionC
  • Markantna, moderna i dinamična
  • Nov, svež concept rešenja unutrašnjosti
  • Šira i niža nego prethodni model
Fabia Combi
Počinjemo tamo, gde drugi staju
  • Prtljažnik bez konkurencije u svojoj klasi
  • Novi sistemi asistencije i infotainment sistemi
  • Snažni i štedljivi motori
Scala
Scala
Elegantan i kompaktan porodični automobil koji nudi puno prostora.
  • Inspirisana konceptualnom studijom VISION RS
  • Izuzetna po svojoj praktičnosti i prostoru
  • Najmoderniji asistenti i vrhunski sistem za online povezivanje
Octavia
Octavia
Model idealan za posao i za velike porodice.
  • Prostrani automobil koji se prilagođava Vašim potrebama
  • Praktičan u poslovnim i porodičnim situacijama
  • Idealan je za gradsku vožnju ali i za duga putovanja
Karoq
Karoq
Novitet u klasi kompaktnih SUV vozila
  • Najmodernija tehnika, specijalni režim Offroad
  • Jaki i štedljivi motori TSI i TDI
  • Prvi put digitalna instrument tabla
Kodiaq
Kodiaq
Snažan kao medved
  • Dizajn novog velikog SUV-a marke ŠKODA simbolizuje snagu i sigurnost
  • Veličina, snaga, smisao za porodicu.
  • Predstavljanje u drugoj polovini 2016. godine
Enyaq
Enyaq
Inteligentan, inovativan, intuitivan
Kamiq
Kamiq
Moderan dizajn u kambinaciji sa praktičnim karakteristikama gradskog SUV-a.

Upoznajte Škodu - Stari modeli

Stari modeli

Stari modeli

Pojedini Škodini modeli proizvedeni sedamdesetih, osamdesetih i devedesetih godina prošlog veka postali su toliko popularni kod kupaca, da se još uvek mogu sresti na putevima (ne samo u Češkoj). Ovi automobili su postali omiljeni kod kolekcionara i mnogi ljubitelji ŠKODE širom sveta se mogu pohvaliti da poseduju neke od ovih modela.

Ali vreme nije stalo. Mnogi od nas su iznenađeni činjenicom da se i prve generacije modela Fabia i Superb, na koje smo doskora gledali kao na nove, doterane automobile u Škodinim salonima, mogu svrstati u ovu grupu.

ŠKODA Felicia

ŠKODA Felicia je bila prvi u potpunosti nov model koji je razvijen nakon povezivanja ŠKODE i nemačke Folksvagen grupe. Premijerno je predstavljen na Karlovom mostu u Pragu, oktobra 1994. godine. Tri automobila u crvenoj, plavoj i beloj boji kršteni su vodom iz Vltave od strane tadašnjeg gradonačelnika Praga.

Masovna proizvodnja ovog automobila, čije ime ukazuje da dugu tradiciju proizvodnje automobila u Mladoj Boleslavi (ŠKODA Felicia, tip 994, proizveden je početkom šezdesetih godina) počela je 1994. godine. ŠKODA Felicia nije donela samo promene koje su bile vidljive na prvi pogled, kao što su savremene, zaobljene linije i ugodan enterijer, već je i promena u kvalitetu bila očigledna.

ŠKODA Felicia Combi

ŠKODA Felicia Combi predstavljena je javnosti na Sajmu automobila u Brnu (Republika Češka) u junu 1995. godine, manje od godinu dana nakon Felicia "hatchback" verzije. Ovog puta poroizvođač je ponudio čitav asortiman dodatne opreme za nešto veću cenu, što nije bilo tako uobičajeno u to vreme (npr. vazdušni jastuci za vozača i suvozača na prednjem sedištu, ABS sistem, klima uređaj, elektro zagrevanje prednjih sedišta itd.).

Počev od 1998. godine, modeli Felicia i Felicia Combi se proizvode sa malo izemenjenom šasijom, dok je nova maska na hladnjaku najočiglednije promena u izgledu.

ŠKODA Pickup, Felicia Fun

Pickup je ušao u proizvodnju avgusta 1995. godine. Ovo lako dostavno vozilo bazirano na modelu ŠKODA Felicia nudi tovarni prostor od 2015 cm2 i veći tovarni kapacitet (605 kg), zahvaljujući ojačanoj zadnjoj osovini.

ŠKODA je takođe proizvela model Felicia Fun, koji se najbolje može opisati kao vozilo za zabavu. Ukoliko je neophodno ovo vozilo sa dva sedišta i otvorenim prostorom za prtljag, može se pretvoriti u vozilo sa četiri sedišta pomeranjem zadnjeg zida kabine.

ŠKODA Favorit

ŠKODA Favorit je bio prvi Škodin model sa motorom napred i pogonom na prednjim točkovima. Favorit je imao svoju premijeru u julu 1987. godine i proizvodio se do 1990. godine zajedno sa modelima 105, 120 i 130. Bio je to automobil sa petoro vrata i motorom od 1289 cc.

Zbog sve većih ograničenja u pogledu emisije štetnih gasova, na tržištu su počeli da se pojavljuju modeli Favorita sa različito modifikovanim motorima, najpre sa nekontrolisanim, a zatim i kontrolisanim katalitičkim konvertorom. Proizvođač je ponudio i niz ograničenih serija ovog automobila – modele sa dodatnim karakteristikama (Crna linija, Srebrna linija, Zelena linija itd.).

ŠKODA Forman

ŠKODA Forman sa petoro vrata (isto kao i ŠKODA Pick-up verzija dostavnog vozila) nastala je na bazi verzije ŠKODA Favorit.

Proizvođač je ponudio i niz specijalnih modela sa dodatnim karakteristikama (Crna linija, Srebrna linija, Zelena linija itd.), ali su ove serije uvek bile ograničene na samo nekoliko stotina vozila.

ŠKODA Pick-up

ŠKODA Pick-up se proizvodila zajedno sa modelima ŠKODA Favorit i ŠKODA Forman od 1991. Verzija lakog dostavnog vozila sa dva sedišta proizvedena je kao standardno vozilo sa motorom od 1289 cc i bila je opremljena laminiranom, platnenom ili metalnom pokrivkom za tovarni prostor.

Proizvodnja modela ŠKODA Pick-up obogatila je tadašnje tržište kome je već duže vreme nedostajao tip lakog dostavnog vozila za kojim je vladalo ogromno interesovanje.

ŠKODA 130

ŠKODA 130 se pojavila 1984. godine - iste godine kada su modernizovane ŠKODA 120 i 105. Među brojnim poboljšanjima u odnosu na prethodne modele, ŠKODA 130 je dobila i petostepeni menjač, pogon na zadnjoj osovini i, pre svega, moćan motor od 1289 cc.

ŠKODA Garde, Rapid

Tip 743, kupe sa dvoja vrata koji je nastao na bazi modela 742, proizvodio se od 1981. godine u fabrici u mestu Kvasine pod nazivom Garde, a kasnije (nakon uvođenja poboljšanja na modelu ŠKODA 130) ovaj naziv je promenjen u ime Rapid.

Nakon maja 1982. godine, Garde je takođe sklapan u fabrici u Bratislavi - čime je postao prvi automobil masovne proizvodnje u Slovačkoj.

ŠKODA 105

ŠKODA 105 sa motorom od 1046 cc i ŠKODA 120 sa motorom od 1174 cc bili su dva osnovna modela onoga što je bilo poznato kao porodični automobil 742. Ovaj automobil se proizvodio u različitim verzijama i kao takav se menjao tokom godina.

Ove promene se nisu odrazile samo na šasiji. Od 1983. godine 742 se proizvodio, na primer, sa većim međuosovinskim rastojanjem, "rack-and-pinion" sistemom upravljanja, volanom od 13", plastičnim branicima i još nekim modernizovanim elementima.

ŠKODA 120

ŠKODA 120 se pojavila na tržištu u nekadašnjoj Čehoslovačkoj 1976. godine na sajmu u Brnu i odlikovale su je brojne inovacije u pogledu dizajna, uprkos tome što je zadržala motor pozadi i pogon na zadnjim točkovima što nije bilo nimalo obećavajuće.

ŠKODA 120 se mogla pohvaliti sasvim novom šasijom i enterijerom, uključujući i instrument tablu. Takođe treba spomenuti i dodatne elemente u pogledu pasivne i aktivne sigurnosti. Metod otvaranja poklopca na prtljažniku - sa strane, poput koncertnog klavira - takođe je činio ovaj automobil jedinstvenim.