- Markantna, moderna i dinamična
- Nov, svež concept rešenja unutrašnjosti
- Šira i niža nego prethodni model
Škoda automobili su opremljeni brojnim modernim asistentima, koji su kreirani da pomognu u sprečavanju sudara prilikom skretanja ili vožnje unazad. Ovi sistemi pored upozorenja na neminovnu opasnost mogu takođe da automatski zakoče u slučaju opasnosti. Otkrijte kako funkcionišu i zašto su neophodni – iako vozačima ponekad deluju preterano oprezni.
U cilju maksimalne bezbednosti, Škoda modeli poseduju niz sofisticiranih asistenata za kočenje koji mogu da zakoče i stabilizuju automobil bez asistencije vozača, ukoliko situacija to zahteva. Njihova svrha je da spreče sudar i funkcionišu prateći stroga pravila zasnovana na principu “nikada nisi previše oprezan.”
To se odnosi na sistem prednjeg asistenta, koji je dizajniran da spreči čeoni sudar ili bar da umanji posledice. Aktivira se ne samo kada prepozna prepreku ili kada je automobil ispred veoma blizu, već i kada zaključi da se biciklista ili pešak iznenada mogu naći na putanji automobila.
Ovi sistemi vas ponekad mogu upozoriti ili čak i odreagovati kada je vozač već svestan potencijalne opasnosti i planira da odreaguje blagovremeno, poput manevrisanja oko parkiranih automobila. Vozaču ovo može izgledati kao lažno upozorenje koje ga ometa u vožnji. Međutim, ako uzmemo u obzir da se ozbiljna nesreća može dogoditi nakon samo nekoliko sekundi nepažnje, to je mala cena za vašu bezbednost. Takođe, ne bi trebalo zanemariti potencijalnu grešku drugog vozača ili tehnički kvar. Istraživanje pokazuje da bezbednosno kočenje može sprečiti čak polovinu od ukupnih nesrećnih slučajeva.
Tipična situacija kada vozilo može neočekivano zakočiti podrazumeva parkiranje na uskim mestima ili vožnja po neravnom terenu. ,,Ukoliko vozač ne odreaguje na vizualna i zvučna upozorenja, asistent će automatski zakočiti. Sistem funkcioniše tako što reflektuje ultrasonične talase, tako da povremeno može registrovati objekte koji i vozač i automobil mogu lako da savladaju, poput ivičnjaka, visoke trave ili drugih objekata koji suštinski nisu prepreke, ali ih sistem ne razlikuje od realnih prepreka,” objašnjava Petr Porizka iz Škoda razvojnog sektora.
Automobil se u tim situacijama zaustavi ali to ne znači da vozač ne može da završi manevrisanje sa automobilom. Savet je jednostavan: pratite upozorenje i prilikom vožnje unazad usporite na graničnu brzinu od 1.5km/h, tako da se asistent neće aktivirati. Isti pristup, uz maksimalnu opreznost, primenjuje se kada vozač treba da prođe blizu prepreke, poput parkiranog automobila ili stuba, uz samo nekoliko centimetara slobodnog prostora.
,,Bezbednosno kočenje može biti iznenada, ali signalizira potencijalnu opasnost. Nastavite sa manevrisanjem samo ako ste potpuno sigurni u bezbednost,” dodaje Porizka. Treba uzeti u obzir da čak i na prvi pogled bezopasna trava može skrivati čvrste prepreke i ne zaboravite da koristite ogledala prilikom ograničenog prostora.
Šest Anđela čuvara
Škoda automobili poseduju nekoliko asistenata koji mogu “pritisnu kočnice” umesto vozača. Ovi sistemi se aktiviraju samo ako prepoznaju neminovni rizik za sudar. Sledeći asistenti za bezbednost mogu zakočiti umesto vozača:
● Parking senzori sa automatskim kočenjem – Ovi senzori imaju svrhu da informišu vozača o preprekama u blizini. Ukoliko vozač ne zakoči na vreme, automatsko kočenje može sprečiti manje sudare.
● Automatsko kočenje u slučaju opasnosti prilikom vožnje unazad – Rizične situacije se često dogode prilikom vožnje unazad, poput isparkiravanja iz reda zbijenih automobila. Ukoliko se vozilo, biciklista ili pešak približe veoma blizu, automobil se može sam zaustaviti.
● Prednji asistent i asistent protiv sudara – Aktivira se kada je čeoni sudar neminovan. Čak i pri lošoj vidljivosti, može registrovati neosvetljene pešake i bicikliste.
● Asistent prilikom skretanja – Deo je prednjeg asistent sistema i može da odreaguje prilikom skretanja na raskrsnicama kada postoji rizik od sudara sa nadolazećim automobilima.
● Kočnica u slučaju više sudara – Ukoliko se aktiviraju vazdušni jastuci, kočnice automatski reaguju kako bi zaustavile vozilo i sprečile dalje sudaranje.
● Bezbednosni asistent – Ukoliko sistem za praćenje vozila u okviru vozne trake otkrije da vozač ne reaguje na upozorenja i ne drži ruke na volanu iz na primer medicinskih razloga, automobil će se zaustaviti, upaliti sva četiri svetla za opasnost i otključati vrata.