Fabia
Fabia
Nova Fabia se nadovezuje na dizajnerske elemente ŠKODA VisionC
  • Markantna, moderna i dinamična
  • Nov, svež concept rešenja unutrašnjosti
  • Šira i niža nego prethodni model
Fabia Combi
Počinjemo tamo, gde drugi staju
  • Prtljažnik bez konkurencije u svojoj klasi
  • Novi sistemi asistencije i infotainment sistemi
  • Snažni i štedljivi motori
Octavia
Octavia
Model idealan za posao i za velike porodice.
  • Prostrani automobil koji se prilagođava Vašim potrebama
  • Praktičan u poslovnim i porodičnim situacijama
  • Idealan je za gradsku vožnju ali i za duga putovanja
Karoq
Karoq
Novitet u klasi kompaktnih SUV vozila
  • Najmodernija tehnika, specijalni režim Offroad
  • Jaki i štedljivi motori TSI i TDI
  • Prvi put digitalna instrument tabla
Kodiaq
Kodiaq
Snažan kao medved
  • Dizajn novog velikog SUV-a marke ŠKODA simbolizuje snagu i sigurnost
  • Veličina, snaga, smisao za porodicu.
  • Predstavljanje u drugoj polovini 2016. godine
Enyaq
Enyaq
Inteligentan, inovativan, intuitivan
Kamiq
Kamiq
Moderan dizajn u kambinaciji sa praktičnim karakteristikama gradskog SUV-a.

Auto-Hermes

Novosti

Kultni češki karavan kroz vreme

10.03.2023.

Škoda Octavia Combi slavi četvrtinu stoleća na tržištu. Osvrnimo se na sve generacije ovog popularnog porodičnog automobila.

Geni popularnog karavana datiraju iz 1960-ih, ali njegova moderna istorija započela je 1990-ih. Octavia Combi imala je svetsku premijeru na Sajmu automobila u Ženevi 3. marta 1998, pre tačno 25 godina.

Octavia je postala najprodavaniji Škoda model, sa preko 7,1 miliona jedinica koje su izašle iz proizvodnje u četiri generacije (1996, 2004, 2012. i 2020), uključujući 2,8 miliona karavana (podaci za period od 1998. do 2022). Proverite kako se popularna praktična kombi verzija menjala kroz vreme.

Prva generacija

Robustni i sigurni karavan (nagrađen sa četiri Euro NCAP zvezdice) koji je dizajnirao Dirk van Braeckel uz pomoć Luca Donckerwolkea, koji je takođe pomogao dizajniranje Lamborghini-ja, lansiran je 1998. godine, dve godine nakon debija liftback verzije. Karavan je dobio 20 litara veći prtljažnik (548 litara); spoljašnje dimenzije ostale su iste kao i na liftback modelu, samo je visina povećana za 19 milimetara (1.448).

Modernizacija u septembru 2000. godine donela je preobražaj prednjeg dela, sa nešto zaobljenijim prednjim svetlima i branikom i potpuno jasnom optikom. Inženjeri su ojačali B-stubove i prostor gde je smešten motor. Automobil je podignut ugradnjom modifikovane zadnje osovine. Proizvedeno je preko 470.000 modernih automobila Octavia Combi. Proizvodnja je konačno prekinuta u novembru 2010.

Druga generacija

Octavia II prvi put je predstavljena na Sajmu automobila u Ženevi 2004. godine. U poređenju sa prethodnom generacijom, imala je druge motore, moderniju tehnologiju i robustniju karoseriju. Masivna rešetka hladnjaka dobila je trapezoidni oblik, a branik se nije toliko isticao od karoserije. Indikatori pravca su dodati na retrovizore, a B-stubovi su malo povećani. Iste godine stigla je Škoda Octavia Combi sa prtljažnikom od 580 litara (1620 s preklopljenim naslonima zadnjih sedišta). Lansiran je i karavan sa pogonom na sve točkove (Octavia Combi 4×4), a godinu dana nakon izlaska druge generacije sportska Octavia RS stigla je u obe verzije karoserije.

2007. donela je debi karavanske Scout verzije, sa plastičnim branicima, bočnim pragovima, produžecima pragova i donjim poklopcima. Skoro 900.000 primeraka druge generacije modela Octavia Combi sišlo je s proizvodne trake.

Treća generacija

Pretposlednja generacija modela Škoda Octavia i Octava Combi predstavljena je svetu 11. decembra 2012. u fabričkom muzeju Škode, a serijska proizvodnja započela je šest dana kasnije. Spoljašnji izgled je osmislio Jozef Kabaň, koji mu je dao bezvremenski konzervativne, uglaste oblike. Automobil je izgrađen na novoj MQB A platformi. Njegov standardni kapacitet prtljažnika je bio 590 litara za liftback i 610 litara za karavan.

 U januaru 2017. češki proizvođač automobila predstavio je ažurirani izgled ove generacije u Beču. Glavna nova karakteristika bila su podeljena prednja svetla koja su mogla biti opremljena LED tehnologijom. Još jedna inovacija bio je prediktivni sistem zaštite pešaka. Zadnji točkovi postavljeni su malo dalje, menjajući izgled automobila i pružajući bolju upravljivost.

Četvrta generacija

Trenutna generacija debitovala je u novembru 2019. Karavan verzija zapravo je izašla pre liftback. Octavia četvrte generacije temelji se na ažuriranoj MQB platformi, čija je ključna karakteristika lakša prilagodljivost elektrifikaciji. Zato je Octavia IV po prvi put dostupna kao mild hibrid i plug-in hibrid.

Unutrašnjost je takođe potpuno preuređena, s većim fokusom na digitalizaciju nego ikad pre. Projektovanje je započeo Jozef Kabaň, ali ga je dovršio njegov naslednik Oliver Stefani.