Fabia
Fabia
Nova Fabia se nadovezuje na dizajnerske elemente ŠKODA VisionC
  • Markantna, moderna i dinamična
  • Nov, svež concept rešenja unutrašnjosti
  • Šira i niža nego prethodni model
Fabia Combi
Počinjemo tamo, gde drugi staju
  • Prtljažnik bez konkurencije u svojoj klasi
  • Novi sistemi asistencije i infotainment sistemi
  • Snažni i štedljivi motori
Octavia
Octavia
Model idealan za posao i za velike porodice.
  • Prostrani automobil koji se prilagođava Vašim potrebama
  • Praktičan u poslovnim i porodičnim situacijama
  • Idealan je za gradsku vožnju ali i za duga putovanja
Karoq
Karoq
Novitet u klasi kompaktnih SUV vozila
  • Najmodernija tehnika, specijalni režim Offroad
  • Jaki i štedljivi motori TSI i TDI
  • Prvi put digitalna instrument tabla
Kodiaq
Kodiaq
Snažan kao medved
  • Dizajn novog velikog SUV-a marke ŠKODA simbolizuje snagu i sigurnost
  • Veličina, snaga, smisao za porodicu.
  • Predstavljanje u drugoj polovini 2016. godine
Enyaq
Enyaq
Inteligentan, inovativan, intuitivan
Kamiq
Kamiq
Moderan dizajn u kambinaciji sa praktičnim karakteristikama gradskog SUV-a.

Auto-Hermes

Novosti

ŠKODA AUTO novi centar za razvoj test vozila i prototipova

28.01.2021.

Sektor za tehnički razvoj kompanije ŠKODA AUTO otvorio je novi centar za proizvodnju test vozila i prototipova u Mlada Boleslav. Novi objekat znači da se ova posebna vozila sada mogu u potpunosti proizvoditi pod jednim krovom. Proizvođač automobila koristi najsavremenije tehnologije, poput robotskih stanica i rešenja za virtualnu realnost, kroz čitav proizvodni proces.
 
Johannes Neft, novi član odbora za tehnički razvoj ŠKODA AUTO, rekao je: „Korišćenje test automobila omogućava nam da izvučemo zaključke o brojnim tehničkim parametrima u ranoj fazi razvoja i izvršimo potrebna prilagođavanja mnogo pre početka serijske proizvodnje novog modela. Sada činimo sledeći korak. U budućnosti ćemo godišnje proizvoditi 300 test vozila i 120 prototipova sa maksimalnom efikasnošću u našem novom, najsavremenijem objektu u Mlada Boleslav. Ovde smo stvorili idealne uslove za razvoj vozila na najvišem nivou i to će oblikovati budućnost našeg brenda.“

Kako bi se nadzirala proizvodnja ne samo pojedinačnih delova, već i vozila u celini, klasični testovi ostaju neophodni, uprkos tome što digitalne simulacije i modeli dobijaju veću važnost u fazi testiranja. Zbog sve složenije i moćnije elektronske arhitekture modernih vozila, fokus je na funkcionalnim testovima elektrike, elektronike i sistema asistencije, kao i na komunikaciji između računara u automobilu. ŠKODA je u novom pogonu proizvela neka test vozila za električni ENYAQ iV.

David Vaněk, šef proizvodnje modela i prototipova, dodao je: „Naš novi pogon ima tri sprata i sadrži skladište delova, limariju, završnu montažu i farbaru, a sve u neposrednoj blizini osiguravajući kratke udaljenosti. Istovremeno, visok stepen automatizacije objekta omogućava agilnije procese i značajno povećanje proizvodnih kapaciteta za test vozila i prototipove. Pored toga, zgrada sadrži najsavremenije tehnologije virtualne realnosti, kao i 168 radnih mesta u open-space kancelarijama i 13 sala za sastanke. Veliki deo kompleksa - 14.000 m² - koristi se za proizvodnju vozila.“

U prizemlju se nalazi skladište delova, uključujući natkriven prostor za istovar kamiona. Karoserije automobila su na drugom spratu, dok se na trećem spratu nalaze završni sklopovi i farbara. Teretni lift koristi se za transport materijala između spratova. Uz pomoć dve robotske stanice, udeo automatizacije u limariji povećan je sa 15 na 45 posto. Ovo udvostručuje proizvodni kapacitet na deset karoserija sedmično - dok je potrebno 20 posto manje prostora.

Tehnologija virtualne realnosti omogućava konfiguraciju i prilagođavanje radnih stanica unapred, a u logistici se koriste najsavremeniji IT sistemi. Kontrola kvalitete integrisaće se u proizvodni proces i odvijati se paralelno s odgovarajućim proizvodnim koracima. Novi objekat takođe uključuje stazu za kretanje do 300 km/h u svrhu obavljanja testova.

Pogon za proizvodnju novih modela i prototipova takođe je vrlo napredan sa ekološkog stanovišta. Na kratkim udaljenostima godišnje se uštedi približno 1.800 l goriva, što omogućava smanjenje emisije CO₂ za oko pet tona. Celokupno skladište koje je sada deo proizvodnje vozila rezultira daljim uštedama, smanjujući logističke troškove za više od 150.000 evra godišnje.