Fabia
Fabia
Nova Fabia se nadovezuje na dizajnerske elemente ŠKODA VisionC
  • Markantna, moderna i dinamična
  • Nov, svež concept rešenja unutrašnjosti
  • Šira i niža nego prethodni model
Fabia Combi
Počinjemo tamo, gde drugi staju
  • Prtljažnik bez konkurencije u svojoj klasi
  • Novi sistemi asistencije i infotainment sistemi
  • Snažni i štedljivi motori
Octavia
Octavia
Model idealan za posao i za velike porodice.
  • Prostrani automobil koji se prilagođava Vašim potrebama
  • Praktičan u poslovnim i porodičnim situacijama
  • Idealan je za gradsku vožnju ali i za duga putovanja
Karoq
Karoq
Novitet u klasi kompaktnih SUV vozila
  • Najmodernija tehnika, specijalni režim Offroad
  • Jaki i štedljivi motori TSI i TDI
  • Prvi put digitalna instrument tabla
Kodiaq
Kodiaq
Snažan kao medved
  • Dizajn novog velikog SUV-a marke ŠKODA simbolizuje snagu i sigurnost
  • Veličina, snaga, smisao za porodicu.
  • Predstavljanje u drugoj polovini 2016. godine
Enyaq
Enyaq
Inteligentan, inovativan, intuitivan
Kamiq
Kamiq
Moderan dizajn u kambinaciji sa praktičnim karakteristikama gradskog SUV-a.

ŠKODA Citigo - Tehnologija

ŠKODA CITIGO
Tehnologija

City Safe Drive

Sistem City Safe Drive sa funkcijom automatskog koćenja najbolje ćete oceniti u gradskoj vožnji. Radi se o sistemu sa laserskim CV senzorom (Closing Velocity), koji se nalazi u gornjem delu prednjeg stakla i prati prostor do 10 metara ispred automobila.

Sistem se aktivira kada se vozi nižim brzinama od 30 km/h. Ako postoji opasnost od udara u prepreku ispred a vozač ne reaguje, sistem prebacuje kočioni sistem u automatski režim i povećava pritisk u kočnicama.

Ako vozač ne reaguje ili je usporenje nedovoljno, sistem će kočiti maksimalnom energijom sve do zaustavljanja vozila ili će pomoći kočenje vozača za maksimalni učinak. Potpuno bezbedno zaustavljanje sistem je sposoban da ostvari kada je brzina ispod 20km/h.

Vazdušni jastuci

Glavnim zadatkom vazdušnih jastuka i pojaseva u vozilu ŠKODA Citigo je da onemogući kontakt tela sa čvrstim delovima vozila ili da taj kontakt minimalizuje. Vozač je zaštićen čeonim airbagom koji je smešten u volanu, čeoni airbag suvozača (po želji može se isključiti) je smešten u instrument tabli.

Bočni vazdušni jastuci koji su smešteni u prednjim sedištima vozača i suvozača štite grudni koš od udartca z boka. Kod modela Citigo zbog produženog profila, vazdušni jastuk štiti i glavu.

Prilikom nezgode upravljačka jedinica vozila aktivira niz operacija koje čine višestruku zaštitu putnika koje su prevencija naknadne štete. Prilikom nezgode momentalno dolazi do:

  • isključenja pumpe za gorivo i prekida dovoda goriva iz rezervoara,
  • isključenja odabranih elektro kola,
  • otvaranja centralne brave zaključavanja,
  • paljenja unutrašnjeg osvetljenja,
  • uključenja upozoravajućih svetala, tzv. "sva četiri".

Držači Isofiks

Držači Isofiks formiraju čvrtsu vezu između dečijeg sedišta i karoserije vozila , što je važno prilikom udarca. Takođe omogućavaju jednostavnu montažu dečijeg sedišta u vozilo.

U prtljažniku su držači, koje je moguće upotrebiti sa sistemom TopTether. On omogućava rotaciju dečijeg sedišta oko ose fiksiranja (držača Isofiks). U slučaju nezgode usporava pomeranje deteta unapred . TopTether je dodatni način učvršćenja za sistem Isofiks.

Easy Entry

Sistem omogućava lako sklapanje prednjih sedišta radi boljeg pristupa u zadnji deo vozila.

Ručicom za podešavanje nagiba naslona, na jednostavan način skapate sedište i pomerate napred. Na taj način lako sedate pozadi i udobno se smeštate. Posle toga , jednim potezom vraćate sedište u prvobitni položaj. Sistem Easy Entry se ugrađuje samo u verziju sa troja vrata.​

Kasete za odlaganje - "simply clever"

ŠKODA Citigo je u duhu slogana "simply clever" napravljena za odlaganje raznih sitnica. U verzijama oprema Ambition i Elegance postoje džepovi na bokovima naslona prednjig sedišta i kaseta za odlaganje ispred suvozača. Niži nivoi opreme imaju umesto nje u donjem delu instrument table otvorenu pregradu i to ne samo kod suvozača već i kod vozača.

Ispred ručice menjača tsu takođe mesta za odlaganje. Verzija Ambition i Elegance ovde imaju i držač pića, koji je moguće upotrebiti kao držač pepeljare ili multimedijalnog uređaja. Pametno projektovan prostor u vratima ima držač za litarske flaše a tu možete staviti i druge sitnice.

Kod verzije Ambition i Elegance u netradicionalne dodatke spada i držač za fotografije ili druge papire na srednjem panelu i držač za tašnu koji se nalazi u mehaniznu za otvaranje kasete ispred suvozača.

Prtljažni prostor

Prtljažnik se ističe zapreminom od 251 litara. Sklapanjem zadnjih sedišta moguće ga je povećati na 959 litara, odnosno 951 litara za verziju za troja vrata. Po visini može se staviti predmet visine 58 cm. Prema sloganu "simply clever" naći ćete u prtljažniku praktične detalje kao što su kukice i alke za fiksiranje prtljaga. Tu je i pokretna polica prtljažnika.

Pristup prtljažniku olakšavaju kompaktna vrata sa prektično bravom. Vrata se pomoću dva plinska amortizera otvaraju do visine od cca 185 cm. Na desnoj strani naći ćete ručicu za lakše zatvaranje.

Pod podom prtljažnika nalazi se dodatni prostor, odnosno mesto za rezervni točak. U svakodnevnom korišćenju videćete da je mrežica za sitnice veoma praktičan detalj.

Mreže u ptljažniku

Po želji isporučuju se dve mreže u prtljažniku. Mreže su dvostruke i mogu da prime do 3 kg težine. Postoje klasične crne ili moderne zelene boje.

Program mreža nije samo praktičan detalj, jer pomaže da sredite prtljažnik, već i doprinosi bezbednosti, jer onemogućava slobodno pomeranje stvari.​

Senzor za parkiranje

Sistem za signalizaciju udaljenosti od prepreke je dobrodošao u situacijama manevrisanja u ograničenom prostoru. Udaljenost od prepreke se snima sa tri ultrazvučna senzora u zadnjem braniku.

Signalizacija vozaču ne ide samo putem zvučnog signala već i vizuelno na displeju multifunkcionalne mobilne navigacije Move&Fun. Interval između sigala se skraćuje kako se prepreka približava. Na udaljenosti od 30 cm prelazi u neprekidni ton.​

Strategija za smanjenje potrošnje goriva

U sisteme koji smanjuju potrošnju goriva i emisiju kod vozila ŠKODA Citigo spada:

  • sistem Start-Stop,
  • sistem obnove kočione energije,
  • upotreba pneumatika sa manjim otporom i većim propisanim pritiskom,
  • niža visina vozila,
  • preporučeni stepen prenosa.

Visina vozila je manja za 15 mm pa je strujanje vazduha bolje pa samim tim i otpor vozila manji.

Preporučeni stepen prenosa upozorava vozača da na vreme prebaci odgovarajuću brzinu i na taj način uštedi gorivo.

Električni panoramski krov

Da li bi voleli prirodno osvetljenje u vozilu i neobičan osećaj u vožnji? Panoramski krovni prozor možete elektropogonom staviti u položaj provetravanja ili pomeriti unazad. Upravo zbog toga možete iskusiti osećej slobode koji pružaju kabrioleti. Prozor je napravljen od kaljenog sigurnosnog stakla, koje obezbeđuje veći komfor.

Parametri krovnog prozora:

  • Propustljivost toplote: 8,2 %
  • Propustljivost svetla: 9,9 %
  • Dimenzije: 990 x 1 118 mm
  • Debljina: 3,85 mm

Kontrole prozora su smeštene u plafonu na dohvat ruke. U slučaju potrebe, prozor ćete prekriti roletnom.

Farovi za dnevno svetlo

Kada ima dovoljno svetla, vozila koja su opremljena dnevnim svetlom ne koriste druga svetla, tj. zadnja i svetla za registarsku oznaku. Na taj način štedi se energija i manje se opterećuju drugiu potrošači.

Treptanje stop svetala

Prilikom naglog kočenja pri brzinama iznad 60 km/h počinju stop svetla automatski da trepću. Kada se vozilo zaustavi, prestaju da trepću i pale se sva četiri upozoravajuća svetla. Kad krenete, dovoljno je sva četiri ručno isključiti.

Ovaj detalj smanjuje rizik sudara od pozadi, naročito kada sustižete kolonu vozila ili prilikom svakog naglog kočenja.

Iskorišćenje kočione energije

Kočenje motorom menja kinetičku energiju (energiju pokretanja) u upotrebljivu električnu energiju. Ona se skuplja u akumulatoru ili odmah troši.

Prilikom kočenja motorom napon na alternatoru je viši od normalnog napona akumulatora (maksimálně na 15 V). Alternator tako isporučuje električnu energiju potrošačima i puni akumulator. Tako se štedi gorivo, koje je potrebno za ove aktivnosti.

Prilikom ubrzavanja ili pri ujednačenoj vožnji napon na regulatoru je niži od napona akumulatora (cca 12 V), tako da vozilo troši energiju smeštenu u akumulatoru. Alternator radi u tom režimu manjeg opterećenja i troši manju mehaničku energiju iz radilice motora. Toj nižoj potrošnjio energije se prilagođava i sistem doziranja goriva i dolazi do uštede goriva u automobilu.

Green tec

Green tec označava modele vozila ŠKODA Citigo sa nižom potrošnjom goriva i manjom emisijom CO2, nego što je imaju ostali modeli koje pravi Škoda Auto.

Osnova za postizanje ušteda je ekonomični benzinski motor 1,0 MPI snage 44 kW i 55 kW.

Smanjenje emisije štetnih gasova je postignuto pomoću:

  • Sistema Start-Stop,
  • Obnove energije kočenja motorom,
  • Upotrebom guma sa manjim otporom,
  • Smanjenje visine vozila za 15mm

Motori ispunjavaju emisioni standard EU 5.

Menjači

Za petostepeni manuelni menjač modela Citigo karakteristična je šema menjanja brzina u obliku slova duplog H sa preciznim putanjama ručice menjača.

Jasne pozicije brzina, idealna dužina i oblik ručice čine vožnju prijatnom i olakšavaju menjanje brzina.

Automatski menjač ASG (Automatisiertes SchaltGetriebe) potiče od manuelnog modela. Za razliku od njega ima više elektromehaničkih elemenata ZF.

Prvi element reguliše hod kvačila, dok drugi i treći menja brzine na osnovu komandi vozača ili upravljačke jedinice. Vozač može da odabere vozne režime D, N i R ili da menja sekventno +/-. Indikacija trenutnog stepena prenosa se prikazuje na instrument tabli u vidnom polju vozača.

Pneumatici sa smanjenim otporom

Jednostavna intervencija koja će smanjiti potrošnju goriva predstavlja upotreba pneumatika sa smanjenim otporom.

Manji otpor postignut je posebnom smešom u proizvodnji gume, dezenom i većim propisanim pritiskom u gumama. Ove osobine utiču i na duži radni vek pneumatika. Zahvaljujući tome nije nužno menjati gume tako često, pa na taj način štedimo džep ali i životnu sredinu.

Move&Fun (multifunkcionalna mobilna navigacija)

Uređaj Move&Fun, napravljen na bazi uređaja Navigon 70 Premium prilagođen je za komunikaciju sa drugim sistemima preko baze podataka CAN.

Navigaciju možete lako izvaditi i koristiti za direktnu orjentaciju. Zahvaljujući tome možete nvaigaciju izvaditi i tako se zaštiti od provale u automobil.

Na 5" displeju možete upravljati sa:

  • bord kompjuterom,
  • navigacijom,
  • radio uređajem,
  • Bluetooth handsfree uređajem,
  • muzičkim plejerom.

Pored uobičajenih funkcija GPS navigacije, kao štzo je POI, muzički plejer (WAV, OGG, WMA) ili mogućnost gladanja slika (JPEG, GIF, TIF, BMP, PNG), Move&Fun može da prenese zvuk u zvučnike iz handsfree uređaja. Takođe može da čita micro SD kartice i grafički da upozori vozača da su otvorena vrata ili na rad senzora za parkiranje.

Preporučeni stepen prenosa

Odgovarajući stepen prenosa utiče na potrošnju goriva i povećava komfor vožnje. Niži obrtaji motora znače manju potrošnju i tiši rad motora.

Funkcija Preporučeni stepen prenosa , prikazana je na instrument tabli. Uz pomoć simbola preporučuje prebacivanje u višu ili nižu brzinu.

Signalizacija sigurnosnog pojasa

Vožnja bez pojasa ugrožava ne samo osobu koja se nije vezala već i druge osobe. Signalizacija zato vizuelno (posredstvom crvene lampice na instrument tabli) i akustički (isprekidanim zvučnim signalom) upozorava na nužnost upotrebe pojaseva na prednjim sedištima.

Na zadnjim sedištima bezbednost putnika se prati pomoću senzora smeštenih u bravama pojasa. Simboli na displeju pod brzinomerom upozoravaju na to da li su zadnji pojasevi zakopčani. Kada se pojas otkopča u toku vožnje iznad 25 km/h čuje se i zvučni signal.

Elektronska blokada diferencijala - EDS

U situacijama kada je pola kolovozne trake prekriveno ledom a druga polovina je suva, shvatićete čemu služi funkcija elektronske blokade diferencijala EDS. Ona radi sa elementima sistema ABS i čini njegovu dopunu.

Elektronska upravljačka jedinica neprestano iz ABS-a prima informacije o pogonskim točkovima. Ako zabeleži proklizavanje jednog točka, prikočiće ga tako da se brzine ujednače. Na taj način prenosi se više energije na točak koji ne proklizava i mna taj načuin prenosi veću pogonsku silu.

Prednosti EDS se vide pre svega prilikom polaženja, ubrzanja ili u vožnju uz brdo na kolovozu sa različitim podlogama pod točkovima.

Bezbednosna konstrukcija karoserije

Kvalitetna i čvrsta konstrukcija karoserie je osnova bezbednosti za sve tipove nezgoda. Korišćenjem veoma čvrstih metarijala postignuta je otpornost skeleta. Pre svega radi se prostoru za putnike gde su dozvoljene samo minimalne deformacije karoserije.

Prednja i zadnja strana vozila obezbeđuje maksimalno upijanje energije prilikom udarca. Specijalni držači motora onemogućavaju njegom prodor u prostor za putnike. U slučaju jakih udaraca motor se pomera ispod prostora za putnike i na taj način nikoga ne ugrožava.

Konstrukcija letve volana ograničava pomeranje volana ka vozaču u slučaju čeonog udarca. Položaj popučica je takav da se pri udarcu uvlače, čime se smanjuje rizik od povrede noga vozača.

Sistem protim proklizavanja - ASR

Proklizavanje točkova je nepotrebna potrošnja energije jer nema efekta. Na suvoj podlozi opterećuje pogonski lanac i gume a na klizavoj podlozi predstavlja nepotrebnu potrošnju goriva.

Sistem protiv proklizavanja ASR automatski reguliše proklizavanje prilikom polaženja ili ubrzavanja. Njegov sistem je da omogući upravljivost vozila i prenos pogonske sile sa točkova na kolovoz. Na taj način povećava upravljivost vozila i snižava potrošnju goriva.

Snimač obrtaja točkova zajedno sa sistemom ABS prati pogonske točkove. Upravljačka jednica poredi obrtaje sa obrtajima zadnje osovine. Ako dođe do proklizavanja, upravljačka jedinica podešava obrtaje točka koji proklizava. Na taj način obnavljaju se njegove pogonske osobine i vozilo može nastaviti put i na klizavom terenu.

Antiblok sistem kočnica - ABS

Zadatak ABS-a je da vozilo bude upravljivo i prilikom naglih kočenja. Automobil sa blokiranim točkovima nije moguće upravljati ni na asfaltu niti na klizavoj površini. Sistem ŠKODA ABS radi na principu kontrolisanog puštanja kočnice. Na taj način vozač može da izbegne prepreku.

Sistem se sastoji od tri celine:

  • elektronska upravljačka jedinica
  • senzor obrtaja točkova
  • hidraulički agregat

Elektronska upravljačka jednica neprestano obrađuje podatke koje dobija iz senzora obrtaja točkova. Ako ustanovi da je došlo do naglog kočenja, daje signal hidrauličnom agregatu da kočnicu oslobodi.

Signal senzora se opet menja i upravljačka jedinica prepoznaje da se točak okreće. To znači da može da prenese kočionu silu i senzor daje komandu za kočenje. Takvih ciklusa može biti i 16 u sekundi.

Start-Stop sistem

Kada vozilo stoji motor bez potrebe troši gorivo i emituje štetne materije u vazduh. Zbog toga Start-Stop sistem posle zaustavljanja vozila i ispunjenja uslova sistema upravljanja, motor automatski gasi.

Sistem funkcioniše samostalno a za putnike ne znači gubitak na komforu ili sporuje kretanje. Start-Stop sistem se uključuje automatski kada se startuje motor.

Kada vozač zaustavi vozilo, ubaci u ler poziciju, otpusti kvačilo (i ako su ispunjeni još neki uslovi), motor će se sam isključiti. Čim vozač pritisne kvačilo da bi ubacio u brzinu, motor se automatski pali, i sve je spremno za polazak kao da motor nije bio ni gašen. Vozač ovaj sistem može bilo kada isključiti a o tome će ga informisati simbol na instrument tabli.