- Markantna, moderna i dinamična
- Nov, svež concept rešenja unutrašnjosti
- Šira i niža nego prethodni model
Čitav niz sistema asistenciije iz više klase automobila za Vašuveću bezbednost. ŠKODA KAROQ može biti opremljena sa sistemima Blind Spot Detect, Rear Traffic Alert ili Front Assist sa sistemom Predictive Pedestrian Protection.
Za EU zemlje ESC sa Multi-Collision Brake sistemom i sedam vazdušnih jastuka je standardna oprema.
Front Assist je sistem koji upozorava na opasnost od čeonog sudara i u slučaju potrebe koči da smanjii posledice.
Front Assist radi na principu radara koji je ugrađen u prednju masku i konstantno prati rastojanje od vozila ispred Vas.
Predictive Pedestrian Protection sistem radi zajdno sa sistemom Front Assist. Pri brzinama između 10 i 60 km/h koči vozilo ukoliko pešak ima nameru da preseče put vozilu. Pri brzini iznad 40 km/h,dodatno se uključuje i upozorenje na čeoni sudar.
Blind Spot Detect je sistem koji upozorava na vozilo koje dolazi iza Vas i na taj način pomaže da lakše prelazite iz trake u traku.
Dva radarska senzora locirana u donjem delu zadnjeg branika kontrolišu prostor iza Vas u dužini od 20 metara.
Kada sistem detektuje vozilo u mrtvom uglu pored ili iza Vas LED simbol u spoljašnjim retrovizorima se pali i tako upozorava vozača. Ukoliko vozač uključi migavac u pravcu iz kog dolazi detektovano vozilo, LED sijalica počinje da trepće i na taj način dodatno upozori na opasnost.
Blind Spot Detect je aktivan pri brzinama iznad 10 km/h.
Kada izlazite sa parking mesta unazad, sistem Rear Traffic Alert prepoznaje vozilo koje dolazi sa strane.
Zvučni signal upozorava na opasnost ood udara. Dodatno, na ekranu infotainment sistema pali se opozorenje sa koje strane dolazi vozilo. Kočnice same koče ukoliko je potrebno.
Ovaj sistem prepoznaje da li vozač nesvesno dozvoljava da automobil izlazi iz svoje trake, uključuje vizuleno upozorenje na instrument tabli i inicira korekcije upravljačem.
Sistem je aktivan pri brzinama iznad 65 km/h pod uslovom da je na kolovozu prepoznatljiva signalizacija i pre izlaska iz trake nije uključen pokazivač pravca.
Ovaj sistem automatski uključuje ili isključuje duga svetla.
Multi funkcionalna kamera prepoznaje saobraćaj ispred vozila u mraku i prema situaciji Light Assist automatski uključuje ili isključuje dugo svetlo.
Light Assist automatski kontroliše duga svetla. Aktivira se pri brzini većoj od 60 km/h i automatski uključuje duga svetla kada je ispred dovoljno mračno. Kada se približava vozilo iz suprotnog smera, sistem automatski spušta svetla da ne bi dolazilo do zaslepljivanja drugih vozača u saobraćaju.
Ovaj sistem donosi komfor i bezbednost u saobraćajnim gužvama i kolonama.
Traffic Jam Assist koristi sistem Lane Assist i adaptivni tempomat.
U saobraćajnoj gužvi Lane Assist se brine da automobil drži pravac u svoj traci pri brzinama nižim od 60 km/h. Ukoliko e aktivan i adaptivni tempomat, upravljanje, kočenje i ubrzavanje se vrši automatski bez obzira koliko je gusta saobraćajna gužva. Da bi ovaj sistem funkcionisao, vozač mora da drži ruke na volanu.
Emergency Assist će preuzeti kontrolu ukoliko vozač nije sposoban za vožnju. Ukoliko u toku određenog vremenskog perioda nije zabeleženo pomeranje volana ili druga aktivnost vozača, čuće se zvučni signal. Ukoliko vozač ne reaguje sistem će pomeriti volan iz jedne u drugu stranu. Ukoliko ni tada nema reakcije vozača , vozilo se automatski zaustavlja i i pale se upozoravajuća svetla.
Emergency Assist radi u kombinaciji sa automatskim menjačem DSG, adaptivnim tempomatom i sistemom Lane Assist.
Ovaj sistem koordinira aktivnosti pojedinačnih bezbednosnih elemenata da bi minimalizovao posledice kriznih situacija.
Nova ŠKODA KAROQ je opremljena sa dva sistemom koji čini dva nivoa Crew Protect Asistenta, zavisno od druge opreme koja je ugrađena u vozilo.
Početna verzija sistema u slučaju gubitka kontrole zateže pojaseve i zatvara prozore da ne dođe do neželjenog upada stranih predmeta u vozilo.
Napredniji sistem istovremeno radi sa prednjim radarom i senzorima adaptivnog tempomata da bi na vreme reagovao u bilo kakvoj situaciji ovoga tipa.
Ukoliko je vozilo učesnik u saobraćajnoj nezgodi prilikom koje su aktivirani vazdušni jastuci, može se dogoditi da nastavi nekontrolisano kretanje i tako bude razlog dalje nezgode.
Proučavanje bezbednosti saobraćaja analizira razloge, okolnosti i tok saobraćajnih nezgoda. Rezultati se koriste u razvoju aktivnih i pasivnih sistema bezbednsti vozila ŠKODA.
… a to je trenutak , kada na scenu stupa bezbednosna kočnica koja vozilo zaustavlja na mestu i onemogući lančani sudar.
Deo sistema ESC za novu ŠKODU Superb je bezbednosna kočnica, bezbenosni element koji posle nezgode aktivira kočioni sistem i tako onemogući dalje nekontrolisano kretanje vozila.
Što se tiče ŠKODA KAROQ bezbednost se ne dovodi u pitanje. Sledeća oprema je dostupna kao standard ili opcija uz doplatu: