Fabia
Fabia
Nova Fabia se nadovezuje na dizajnerske elemente ŠKODA VisionC
  • Markantna, moderna i dinamična
  • Nov, svež concept rešenja unutrašnjosti
  • Šira i niža nego prethodni model
Fabia Combi
Počinjemo tamo, gde drugi staju
  • Prtljažnik bez konkurencije u svojoj klasi
  • Novi sistemi asistencije i infotainment sistemi
  • Snažni i štedljivi motori
Octavia
Octavia
Model idealan za posao i za velike porodice.
  • Prostrani automobil koji se prilagođava Vašim potrebama
  • Praktičan u poslovnim i porodičnim situacijama
  • Idealan je za gradsku vožnju ali i za duga putovanja
Karoq
Karoq
Novitet u klasi kompaktnih SUV vozila
  • Najmodernija tehnika, specijalni režim Offroad
  • Jaki i štedljivi motori TSI i TDI
  • Prvi put digitalna instrument tabla
Kodiaq
Kodiaq
Snažan kao medved
  • Dizajn novog velikog SUV-a marke ŠKODA simbolizuje snagu i sigurnost
  • Veličina, snaga, smisao za porodicu.
  • Predstavljanje u drugoj polovini 2016. godine
Enyaq
Enyaq
Inteligentan, inovativan, intuitivan
Kamiq
Kamiq
Moderan dizajn u kambinaciji sa praktičnim karakteristikama gradskog SUV-a.

ŠKODA Fabia Combi - Tehnologija

TEHNOLOGIJA KOJA IMA SMISLA
Potpuno nova ŠKODA Fabia Combi

Motori

Potpuno novi automobil zaslužuje potpuno novu tehnologiju. Pri razvoju modela Fabia treće generacije primenjeni su potpuno novi motori. Vozače će obradovati ne samo tihim i mirnim radom, već i momentalnom reakcijom na papučicu gasa, obrtnim momentom i malom potrošnjom.

Hardware...

Novi motori MPI

Mali benzinac je idealan izbor za gradsku vožnju. Brzo se zagreje na radnu temperaturu što će naročiti odgovarati vozačima koji voze kratke trase sa čestim pauzama. Ističe se jednostavnom konstrukcijom, siguran je, lagan i malo troši.

Motor MPI zapremine 1,0 sa tri cilindra postoji u varijantama snage 44 kW i 55 kW. U oba slučaja motori se montiraju sa manuelnim petoostepenim menjačem. Standard je sistem Start-Stop i sistem za iskorišćenje energije kočenja.

Činjenice

  • Redni benzinski motor sa tri cilindra
  • Indirektno ubrizgavanje goriva
  • DOHC, 4 ventila po cilindru
  • Varijabilni takt usisnih ventila
  • Težina motora 72 kg
  • Zupčasti remen koji se ne održava
  • Emisiona norma EU 6

Novi motori TSI

Benzinski turbomotori TSI su idelani za one koji traže kombinaciju snage, dinamike i male potrošnje. Idealan je za kratke trase ali i za duga putovanja.

Iza poznate oznake 1,2 TSI se krije potpuno nova tehnika. Motor treće generacije modela Fabija ima novu konstrukciju, na primer, sada je tu zupčasti remen, sistem Start-Stop i iskorišćenje energije kočenja.

Činjenice

  • Redni benzinac
  • Direktno ubrizgavanje goriva
  • Turbo
  • DOHC, 4 ventila po cilindru
  • Varijabilni takt usisnih ventila
  • Zupčasti remen koji se ne održava
  • Težina motora 96 kg
  • Emisiona norma EU 6

Novi motori TDI

Motori TDI će odgovarati onima koji godišnje pređu desetine hiljada kilometara. Svideće im se mala realna potrošnja goriva kao i sila koja se nalazi odmah iza ler obrtaja.

Novi dizel motori TDI imaju tri cilindra i ubrizgavanje goriva pod visokim pritiskom common-rail. Obe varijante - 66 kW i 77 kW - standardno su opremljeni filterom čvrstih čestica, sistemom Start-Stop i sistemom za iskorišćenje kočione energije.

Činjenice

  • Redni dizel motor sa tri cilindra
  • Direktno ubrizgavanje goriva
  • Turbina sa varijabilnom geometrijom
  • DOHC, 4 ventila po cilindru
  • Osovina za ravnotežu motora
  • Zupčasti remen koji se ne održava
  • Težina motora 129 kg
  • Emisiona norma EU 6

...i software

ŠKODA Fabia donosi novu dimenziju upotrebe telefona u automobilu. Tehnologija MirrorLink™ omogućava korišćenje aplikacija i funkcija telefona na touch displeju radio uređaja. To će putnici naročiti voleti kada slušaju muziku ili koriste navigaciju.

Više o ŠKODA povezivanju

Elementi komfora

ŠKODA Fabia Combi nudi niz komfornih funkcija, koje su do nedavno bile namenjene samo za vozila više klase. One nisu tu radi marketinga već svaka ima svoje praktično značenje za povećanje bezbednosti i komfora.

  
Board kompjuter sa displejom Maxi DOT

Displej Maxi DOT permanentno informiše vozača o najrazličitijim funkcijama board komjutera, spoljašnjoj temparaturi, vremenu i pređenoj kilometraži (dnevna, od sipanja goriva i ukupno). Takođe, prikazuje podatke iz sistema asistencije, radio uređaja i slično. Sa ovim displejom se montira drugi tip instrument table gde je temperatura tečnosti za hlađenje i količina goriva prikazana analognim pokazivačima.

Funkcija "Car" – prošireno podešavanje vozila

Funkcija "CAR" u radio uređajima Bolero i Swing omogućava pristup do određenih podešavanja vozila Fabija, kao što su na primer sistemi asistencije, osveteljenje, parking senzori i drugo.

Tempomat

Boli Vas desna noga prilikom dugog putovanja na autoputu? Onda je tempomat tačno ono šta Vam treba. Pritiskom na prekidač podesićete potrebnu brzinu a tempomat će je održavati sve dok ne pritisnete kočnicu, kvačilo ili isključite tempomat.

Senzor za kišu (Rain Assistant) i svetlo (Light Assistant)

Ni kiša ni mrak Vas neće iznenaditi. Ukoliko je Fabia opremljena senzorom za kišu (Rain Assistant), o uključenju brisača i regulisanju brzine brisanja brine automatika. Takođe ne morate da mislite o prebacivanju sa dnevnog svetla na kratko, ukoliko Fabia ima senzor svetla (Light Assistant). Dovoljno je da intenzitet svetla oko automobila padne pod dati nivo (na primer prilikom ulaska u tunel, podzemnu garažu ili naglog naoblačenja), i prednja i zadnja svetla će se sama uključiti.

KESSY - Keyless Entry, Start and exit System

Otključati ili zaključati auto, startovati motor – i to bez potrebe da tražite ključeve po džepovima? Takav komfor može da Vam ponudi samo KESSY. Fabia će se otključati u trenutku kada odlučite da otvoorite vrata ili prtljažnik. Za startovanje ili gašenje motora dovoljno je priitisnuti dugme na stubiću upravljača.

Senzori za parkiranje

Zahvaljujući kompaktnim razmerama sa Fabijom je lako manipulisati. U situacijama kada ima manje mesta no obično, dobro će Vam doći parking senzori ne samo u zadnjem već i u prednjem braniku.

Klimatizacija Climatronic

Elektronski kontrolisana klimatizacija Climatronic omogućava putnicima potpun užitak u automatski održavanoj temperaturi u vozilu. Zahvaljujući senzoru vlažnosti ova klimatizacija ograničava magljenje stakala.

Asistent za polaženje na uzbrdici (HHC)

Asistent polaženja na uzbrdici omogućava lako pokretanje vozila bez rizika od nehotičnnog kretanja unazad i bez upotrebe ručne kočnice. Kada vozač zaustavi vozilo na uzbrdici i pusti kočnicu, asistent zadržava kočnicu u periodu od 1 do 2 sekunde. U tom intervalu možete lako krenuti sa svojim vozilom.

Motori

Moderni motori sa direktnim ubrizgavanjem – benzinski TSI i dizel TDI – dostižunižu potrošnju goriva i emisije ujedno zadržavajući dinamiku u vožnji.

Motori sa direktnim ubrizgavanjem goriva imajuodličan obrtni moment. Zahvaljujući ubrizgavanju imaju dosta snage već pri niskim obrtajima kada se motor i najviše koristi. Pri niskim obrtajima motor je takođe tiši i manje troši gorivo.

Direktno ubrizgavanje goriva povećavaefikasnost sagorevanja, što doprinosi manjoj potrošnji i emisiji CO2. Kod dizel motora koristi se sistem ubrizgavanja pod visokim pritiskom common-rail. DPF filter smanjuje količinnu čvrstih čestica.

Kompleksan pristup

Treća generaciija modela Fabia Combi razvijana je sa ciljem da bude štedljiva i prema životnoj srediini.

Benzinski i dizel motori imaju niske vrednostipotrošnje goriva i emisije izduvnih gasova. Benzinci su sa direktniim ubrizgavanjem goriva. Za dizel motore je common-rail i filter čvrstih čestica standard. Svi motori modela Fabia Combi ispunjavaju emisionu normu EU6.

Štedljivost modelu Fabia Combi je rešenakompleksno, zato su sva vozila standardno opremljena i sledećim sistemima:

  • Iskorišćenje kočione energije
  • Sistem Start-Stop

 

Niži otpor trenja

Upotreba pneumatika sa nižim otporim trenjaje jednostavno rešenje koje smanjuje potrošnju goriva i na taj način i emisiju izdunih gasova.

Manji otpor guma je postignut upotrebom specijalne smeše, specifične šare i većeg dozvoljenog pritiska. Ove promene pomažu produženje životnog veka pneumatika. Gume se ređe menjaju tako da štedite novac i životnu sredinu.

Preporučena brzina vozila

Biranjem optimalnog stepena prenosa ređe ćete posećivati benzinske pumpe i povećati komfor u vožnji. Držanjem motora u optimalnom režimu rada smanićete potrošnju i buku.

Preporuka stepena prenosa se pojavljuje na displeju instrument table. Jednostavan i razumljiv simbol informiše, da li vozač vozi idelanom brzinnom ili bi trebalo da prebaci u niži ili viši stepen.

Sistem Start-Stop

Kada vozilo radi u mestu, motor bez potrebe troši gorivo i ispušta štetne gasove.

Zato je tu sistem Start-Stop, koji posle zaustavljanja vozila automatski isključuje motor i na taj način snižava ukupnu potrošnju goriva.

Kada vozač zaustavi vozilo posle nekog vremena, izbaci menjač iz brzine, pusti papučicu kvačila (i budu ispunjeni još neki uslovi), motor se automatski isključuje.

Čim vozač ponovio pritisne kvačilo da bi ubacio u brzinu, motor se automatski startuje.

Iskorišćenje kočione energije

Iskorišćenje kočione energije menja kinetičku energiju nazad u upotrebljivu električnu.

Prilikom kočenja motorom alternator isporučuje električnu energiju u sisteme vozila i dopunjuje akumulator. To štedi gorivo koje bi bilo potrošeno u ove svrhe.

Kada vozilo ubrzava ili se kreće ustaljenim tempom, koristi električnu energiju iz akumulatora - alternator tada radi pod manjim opterećenjem. Isporuka goriva je tada prilagođena nižoj zahtevanoj snazi pa je i sama potrošnja goriva niža.

Pogled s boka

Dok veće međuosovinsko rastojenje više odgovara putnicima, skraćenje karoserije će se svideti vozaču.

Pogled odozgo

Prtljažnik nije samo veći ali i pravilnijeg oblika pa je i praktičniji. Širina enterijera u oblasti laktova napred se povećala za 21 mm.

Pogled od napred

Proširenje voozila za 9 mm se pozitivno odrazilo na dimenzije unutra.

Pogled od pozadi

I kad se u auto smesti 5 putnika, Fabia Combi i dalje ima dosta mesta za prtljag - konkretno 530 litara.